duminică, noiembrie 02, 2008

"Respect my vote!"


Am venit si eu acasa in acest week-end. Oras mic. Caini multi. Prieteni putini. Politica "deloc".

Unde?
...Din statie pana acasa am facut 5-10 minute. 5-10minute de "publicitate politica". La inceput eram ceva de genu: "ce dracu?! sunt alegeri?!". Apoi mi-am revenit. Eram doar obosit de pe drum - veneam de la facultate, dintr-un oras mult mai mare. Veneam din Iasi.


"Vorbeai. Nu ma interesa ce zici. Doar ca vorbeai prea tare si ma deranjai."
La Iasi chiar nu simteam ca exita politica in jurul meu. Reuseam sa o blochez, sa o fac sa nu ajunga la mine. Nu ma intereseaza politica, da deloc. Ca sa-ti demonstrez: nici macar nu am cautat sa vad care e faza cu "publicitatea politica" - cine participa. cu ce se ocupa. sa stau sa analizez. sa citesc brosuri. sa caut afise. sa fac lucruri pe care le-am mai facut si apoi am regretat pentru ca NU SE MERITA! (adica eu nu stiu nici acuma, cand scriu acest text, ce se intampla acolo. nu stiu daca vorbesc de un fapt din capul meu sau daca e unul care chiar s-a intamplat azi).
"Si fii tu sigur ca aveam casti in urechi si nici nu am auzit ce ai zis tu acolo, domnule din Dacie!"
Un singur lucru stiu. Sunt oameni care-mi vor votul. Va stiu, pe unii nu reusesc sa-i blochez. Dar, ca sa nu ma mai complic, va dedic o piesa. Nu va injura nimeni. Nu va judeca.Va canta!
(tu ala cu costum din ultimul rand. fii atent!)


Respecta-mi votul
Pacat ca maine tre' sa plec. Chiar planuisem cu un prieten: sa luam masina tatalui, sa mergem, sa dam blana la aceasta piesa langa un grup din astia de politicieni, sa-l suparam pe domnul din Dacie si multe alte din astea. Pacat ca plec. Macar bine ca nu va votez. Asa ca, respecta-mi votul indirect. Simplu fapt ca nu te votez ar trebui sa-ti spuna ceva. Sa te ingrijoreze. Sa te faca sa te gandesti de ce nu te votez. Comunicare nonverbala se numeste in termeni de facultate. (profesorul* ne spunea: esti invitat la o petrecere. simplul fapt ca nu te duci spune foarte multe. prin actiunea ta ii comunici ceva organizatorului. Te-ai suparat pe el. Ai o problema. Nu vrei sa vii. El poate sa inteleaga orice.)
Asa ca, draga politician care-mi vrei votul, citeste versurile de mai jos. Ai tema pentru acasa: sa le citesti de doua ori. Sanatate si... nu-ti dau votul! Stiu ca te incadrezi in versurile de mai jos. Si mai e inca o chestie foarte, foarte, foarte importanta: nu vreau! ce dracu?!


"Vorbesti de parca stii"
Piesa e aici, la download. (Iti trebuie cont. Cont=30 de secunde in timp pamantesc)
Piesa "Vorbesti de parca stii", track 9 de pe albumul "Volumu' la maxim...ilian!", este a lui Maximilian, in colaborare cu Cedry2k si Guess Who.
Detalii despre lansarea acestui album, pe SuneteSubSol, 6 noiembrie 2008, la Bucuresti.


Informatii despre piesa:
Maximilian /Cedry2k /Guess Who
muzica si aranjament: Motzu
text: Maximilian /Cedry2k


Versuri:
"Vorbesti de parca ai sti ce-nseamna cand tu de fapt...

Cand tu de fapt nu stii niciun cacat
Si nu faci decat sa te guduri pe langa electorat
La fiecare 4 ani cand stii ca vine perioada
Prostit de atatia bani te apuci sa faci pe coarda
Si te vad la tv cum plangi si suferi pentru mine
Cand tu nu urmaresti decat sa cumperi pentru tine
O casa la mare sau casa la munte si ai fi-n stare de multe
Ca sa-i faci sa te asculte
Eu nu te cred desi de-abia astept
Pe cineva care sa merite da' pan-atunci m-aleg
Cu tot felu' de oportunisti care vor doar sa ma-ngroape
In griji, cam asa sta treaba aici
Imi trebuie mai multa certitudine, din partea ta o alta
Atitudine, cum sa vezi de la asa altitudine
Nu, tu nu ma reprezinti, cand deschizi gura minti
Da' tot... Vorbesti de parca ai sti ce-i

Teama - pentru ziua care sta sa vina
Cand banii care maine vin, azi se termina
Teama - pentru un amarat de loc de munca
La banii pe care mi-i iau n-am chef deloc de munca
Am spus teama - cand eu de unu' singur nu contez
La cum te-ai prezentat eu unu' sigur nu votez
Nici tu nu crezi, ce vorbesti, cand vorbesti
Da' vorbesti - vorbesti de parca ai sti ce-nseamna

Totu' pentru o viata de familie
Cand mania ta e sa ma tii pe mine-n prima linie
Si-o arzi sub nasu' meu, fin, in masini de basini
Eu vad doar priviri ce tradeaza griji si chin
Si pe afis zambesti multumit de zici
Ca-i totu' belea pe aici da' nu ma convingi
Cand m-abordezi sa te votez, eu demult nu mai pun botu'
Mai degraba te sabotez decat sa-mi pun votu'
Am si combinatii si bag si servici
Greu ca Ivanisevic, ca artist
N-am nicio siguranta ca un electrician trist
Aparat de-o constitutie slaba ca un somalez inchis
Sunt una dintr-atatea tinte virtuale
Ale caror sperante se topesc incet ca o lumanare
Cat timp birocratia clacheaza in puncte vitale
Salvarea plimba oameni bolnavi intre spitale
Stiu, mi-ai facut un parculet in spatele blocului
Ia-l inapoi ca nu-mi convin datele trocului
E an electoral si te bagi in seama
Habar n-ai da'... Vorbesti de parca ai sti ce-i

Teama - pentru ziua care sta sa vina
Cand banii care maine vin, azi se termina
Teama - pentru un amarat de loc de munca
La banii pe care mi-i iau n-am chef deloc de munca
Am spus teama - cand eu de unu' singur nu contez
La cum te-ai prezentat eu unu' sigur nu votez
Nici tu nu crezi, ce vorbesti, cand vorbesti
Da' vorbesti - vorbesti de parca ai sti ce-nseamna

Nu e mereu trist da' eu nu mai rezist
Nimic din tot ce-ai zis nu e cum ai promis
Esti mincinos, mincinos, mincinos
Cel mai mare mincinos."

*Tot respectul pentru cursul "Introducere in stiintele limbajului si comunicarii" al domnului Dan Stoica. Conf. dr. Dan STOICA, prodecanul Facultatii de Litere din cadrul Universitatii A.I. Cuza. Iasi.

(nota:articolul va fi reconectat!)
www.maximilian.ro
www.sunetesubsol.net
www.revistabumbac.com

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

păreri

Contact: redactiabumbac@yahoo.com
| Creative Commons License |